Monday, May 19, 2008

Ce vraji a mai facut regina de negru

Dupa doua zile de dormit mai ceva ca frumoasa din padure (da da, despre muma vorbeam), dupa doua zile de nemancat mai ceva ca o anorexica si dupa aceleasi 2 zile de stat in pat mai ceva ca o invalida, regina a putut sa isi miste fundul (elegant, evident) catre cealalta parte(Auf der anderen Seite), mai dansand, mai alergand, mai pasind. A fost intampinata cu mere verzi plimbate prin taramuri indepartate si cu floare-de-nu-ma-uita-cum-dansez galbena ca soarele din munti. Nimic nu e mai frumos dec at sa privesti privirea cum te fura si sa te uiti la tine prin cel din fata ta. Nimic nu e mai plin ca luna disputata de doua capete ce se ciocnesc dupa 2 zile. Si nimic nu e mai verde ca noi.
Acum, regina priveste la pereti si la oamenii pe idle de atatea ore. Ii invidiaza. Pentru ea somnul inoata prea repede si l-a pierdut. Numara o floare,doua, trei... deseneaza un copac, doi, trei...se joaca, un doi , trei...hai la vise daca vrei.
Mai citeste o poezie:

"O scrisoare de prea departe"

mi-a scris dintr-o camaruta
de pe malul Senei.
mi-a spus ca ia lectii de
dans.
ca se trezeste la 5
si dactilografiaza poeme
sau picteaza
si cand simte ca-i vine sa
planga
are o banca preferata pentru
asta
pe malul raului.

cartea ei de Cantece
o sa apara la
toamna.
nu stiam ce sa-i raspund
dar i-am zis sa aiba grija
la dintii stricati si
la amantii francezi.

i-am pus fotografia langa radio
sprijinita de difuzor
si se misca
de parca-ar fi fost vie.

am tot stat si-am privit-o
cat mi-am fumat
ultimele 5 tigari.

apoi m-am
bagat in pat.

Charles Bukowski

11 comments:

Anonymous said...

Of, printesa frumoasa si adormita si nemancata... daca nici printul nu reusit a te adormi si trezi... :)
Dar tot frumoasa esti sa stii!

notalent369 said...

eu nu eram idle draga. eram offline, pentru ca daa..si eu dormeam.

Auf der anderen Seite=over the border
mwhaahhahah

moi non plus said...

de fapt traducerea este "on the other side"...

Sorana Danescu said...

... dar poti traduce si 'la alta pagina' :)

moi non plus said...

ma rog...era numele filmului vazut la MTR introdus in contextul textului meu...e cu dublu, triplu, 1000 inteles...dar e acolo:)

lara said...

cand eram mica ii ziceam "floare de nu ma uita daca vrei" de asta mi-ai amintit:)

moi non plus said...

hehehe...dap lara, dragut ca mi-ai amintit...eu si uitasem...numele asta insa floare-de-nu-ma-uita-cum-dansez l-am inventat special pt textul meu

notalent369 said...

baaa...eu ziceam de on the other side=over the border...legat de expirat=mexico...
nu stii nimic...e clar, ne-am inteles ca chiorii:)))

moi non plus said...

hahahaha...chiar ca...tu te gandeai peste mari si tari iar eu peste munti si ape...iti dai seama cat de varza sunt zilele astea..pot sa spui si "in groapa" ca tot aia inteleg

blackmetal said...

tu mai desenezi? :)

blackmetal said...

să-mi dai un link pt. desene să- pun şi la mine.