Wednesday, February 20, 2008

Ce faci cand nu ai ce face

Te gandesti la viata si la moarte si iti pui intrebari. Te uiti la tine: da, tot tu esti, stransa cu usa sa stai intr-un pat si sa iti tusesti plamanii, sa iti tragi viata pe nas si sa iti scuipi rautatea pe gura. Mai citesti o carte despre "Moartea pocitaniilor" sau te mai uiti la un film care te ia parca din oala (sau galeata), deci nepregatita sa faci fata unui astfel de soc ("The Bucket List") iar apoi plangi sau te plangi, depinde de ce partea din film vizionezi acum.

Salt iar catre mine si ma uit in jur: boala si moarte si scuip in san sperand ca nu ma atinge si pe mine. Mereu impingem problemele noastre spre varf, le facem sa fie cele mai importante, cele mai grave, cele mai grele, dar cand dai cu ochii de un cancer, o operatie si o alta operatie cum e? Eu nu vreau sa stiu, dar ma face sa ma gandesc mai mult la viata mea si la moartea mea pentru ca da, sunt o egoista prin excelenta si mereu raportez la mine (recunoaste ca si tu o faci). Deci intrebarea cheie ramane: in ce iti masori viata la final? Ce te face sa exclami "Mi-am trait viata din plin" sau ce te face sa spui "Nu vreau sa mor, am atatea treburi neterminate"? Merita sa iti traiesti o viata sub lama cutitului si sa iti impui sa fii mai bun, sa fii mai altfel, sa faci mai multe, sa le faci mai interesante? Care e mai castigat, omul simplu care traieste fiecare pas pe care il face si iubeste simplu si curat sau omul complicat care exagereaza fiecare pas, il forteaza pentru a afla iubirea simpla si curata? E mai bine sa ai o inima care greseste sau sa nu ai inima deloc? (asta am auzit-o pe undeva). Cineva m-a intrebat odata: cine preferi sa fii: cel care da bice sau cel care le primeste. Am raspuns atunci in naivitatea si bunatatea mea si in spiritul meu de martir: cel care le primeste. Acum, dupa amar de timp, raspund la fel: de ce? Pentru ca viata este despre a sti sa primesti si ce e greu. Nu, nu e un sfat, pentru ca nu vreau sa ma convertesc in ce urasc mai mult: o sfatoasa trecuta prin multe si care uziteaza de expresii de genu "o sa fie bine", "in timp totul trece" etc etc.Acum insa, la finalul monologului meu stau si ma intreb...iar moartea? Despre ce e moartea?

"So..who's going to watch you die?"

13 comments:

Anonymous said...

Dude this is like ...sad.You need a hug.

moi non plus said...

dude...10x..e doar raceala care mi s-a urcat la cap si concediul medical care m-au obligat sa stau in pat..i will survive

notalent369 said...

sniff!!!!...asta de la sfarsit e din melodia death cab for cutie-what sarah said: "love is watching someone die...so who's gonna watch you die?"..chiar ca trist, adriane.

in ce iti masori viata? in oamenii asupra carora iti lasi amprenta..in cei care, dupa ce nu vei mai fi, vor sta in jurul unei sticle de ceva si vor depana amintiri cu tine...o vor da in "Rasu-plansu" (vorba cuiva)si se vor gandi cu drag la tine...iti masori viata in oamenii pe care i-ai ajutat, in oamenii pentru care ai facut sacrificii, in oamenii alaturi de care ai trecut prin momente high and low...

Anonymous said...

Ironic, si eu discutam azi cu colegii despre lucruri similare. Promit sa ma plang mai putin de lucruri inutile si sa ma supar mai putin cu sau fara motive intemeiate.
Da Diana, lasam in urma o amintire care poate fi frumoasa sau mai putin... depinde.
Stiu de ce ai scris asta, draga Ralu, si recunosc ca in ultima vreme ma gandesc tot mai mult la ce as face daca... as afla si eu ca poate "asta a cam fost tot" cum spune un prieten caruia ii dau tarcoale aceste intrebari. Cu motiv, insa.
Si cu un ceai fie el si aburind a dragoste si grija sau cu o supa fie ea aromata cu intentii bune, de data asta chiar nu pot sa fac mare lucru... I am sad. :(

Sorana Danescu said...

Am molipsit toata turma cu my death cab? :))

You need a hug, I need a hug...

notalent369 said...

minoro, se stia de death cab de ceva vreme. suspin de vreo luna la "what sarah said".clipu e incredibil.

hug?where?wheeereee???

Anonymous said...

propun sa ne sinucidem.minoro...tu prima...oricum esti pe dinafara.

notalent369 said...

si urmeaza anonimii,nu?...ca deh, sunt anonimi..plus ca nu le place versul ala de la vama veche "ne vedeeeem joooooi".deci da, clar...ei merita! :P

Sorana Danescu said...

O sa-l bat pe gigelul asta sarcastic intr-o buna zi.

Anonymous said...

pai hai sa jucam ceva...sa zicem ...de-a v-ati ascunselea.sa vedem cine pune ochii...pai acela care-i mereu pe dinafara,nu?

notalent369 said...

mwhahahahahahahahah...ralucoooo, tine-i mai din scurt pe astia..o ia lumea pe aratura!

Anonymous said...

hai draga,,,nu va mai sinucideti atat. pentru asta aveti o eternitate..pentru viatza in schimb nu e foarte mult timp.

moi non plus said...

"ce faci cand nu ai ce face?"
raspunzi la mine pe blog:))

multumesc participantilor >:D<